۰۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۵
کد خبر: ۶۴۴۶۹۰
مدیر حوزه علمیه کردستان در گفت وگو با رسا:

دشمن درصدد تخریب وجه شهرمقدس قم است| معنویات را فراموش نکنیم

دشمن درصدد تخریب وجه شهرمقدس قم است| معنویات را فراموش نکنیم
حجت الاسلام عربیان گفت: دشمن به دنبال این است که خاستگاه کرونا را شهر مقدس قم معرفی و زلف طلبه ها را به کرونا گره بزند، لذا رسانه ها باید در این مسئله با بصیرت عمل کنند.

حجت الاسلام عباس عربیان در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در استان کردستان، اظهار داشت: متاسفانه چند وقتی است که ویروس کرونا جهان را به معنای واقعی درگیر خود کرده است و هر روز شاهد افزایش مبتلایان به این بیماری و فوت بسیار دیگری هستیم.

مدیر حوزه علمیه استان کردستان گفت: اما مسئله ای که در این بین نباید آن را در لابه لای این همه اخبار به فراموشی بسپارم، مسئله «پساکرونا» می باشد.

این استاد حوزوی با اشاره به اینکه مسئله «پساکرونا» مسئله ای مهم و قابل تامل برای مسئولان و جامعه باید باشد، افزود: استفاده از این همه مواد ضدعفونی و شیمیایی در این برهه از مبارزه با بیماری کرونا بی شک نتایج و اثراث منفی و خطرناک خود را هم بر انسان و هم بر طبیعت خواهد گذاشت.

حجت الاسلام عربیان تصریح کرد: بی شک در دوران پساکرونا شاهد آسیب واقعی به طبیعت، محیط زیست و به ویژه افرادی که به بیماری های زمینه ای همانند بیماری های ریوی، قلبی، جانبازان شیمیایی مبتلا هستند خواهیم بود که بی گمان خسارت های پساکرونا کمتر از دوران شیوع و گسترش این ویروس نیست.

مدیر حوزه علمیه کردستان گفت: در هر کاری اعتدال و میانه روی داشته باشیم و در حال حاضر هم در مسئله کرونا نباید دچار استرس بی خودی و وسواس شویم، زیرا تحقیقات علمی نشان داده است که استرس پیش زمینه بیماری های مهلکی همانند سرطان و... می باشد.

این استاد حوزوی در ادامه سخنان خود تاکید کرد: لذا باید گفت که مسئله کرونا یک مشکل است و فشارهای روانی در این زمینه مشکلی فراتر و خطرناک تر از آن می باشد.

وی با اشاره به اینکه امروز جامعه نیازمند آرامش می باشد، گفت: در کنار رعایت موارد بهداشتی و هشدارهای مسئولان در بحث کرونا، باید سعی کنیم که استرس و بار روانی را از خود و جامعه دور کنیم.

مدیر حوزه علمیه استان کردستان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه بسیاری از عوامل می تواند در مبارزه با کرونا ما را موفق کند، عنوان داشت: خوشبختانه مبانی دینی اسلام به حدی غنی است که حرکت در مشی این دین می تواند ما را در برابر این بیماری و حتی بیماری های دیگر مصون کند و نمونه های آن در دوران تاریخ بسیار دیده شده است.
حجت الاسلام عربیان ادامه داد: از سوی دیگر باید در کنار درمان پزشکی مسئله طب سنتی و اسلامی را فراموش نکنیم و البته در کنار همه این موارد تنها خداوند است که همه چیز در دستان وی می باشد و با قدرت ایشان است که هر نامیسری میسر می شود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه ادعیه، دعاها و مناجات می تواند تا حد زیادی در مقابله با این بیماری ما را یاری کند، گفت: متاسفانه باید گفت که برخی در این روزها به حدی استرس از ابتلا به کرونا دارند که بی شک دچار این ویروس خواهند شد، از این افراد می خواهیم که با درایت، تعقل و... اجازه ندهند دچار بار روانی در این موقعیت زمانی شوند.

مدیر حوزه علمیه استان کردستان گفت: در حال حاضر بیماران شیمیایی در نهایت خطر قرار دارند و با وجود استفاده بیش از حد از مواد شیمیایی برای انجام ضدعفونی سلامت این عزیزان به شدت در معرض خطر قرار دارد در حالی که می توان با طلب اسلامی و سفارشات علما دین در مقابل کرونا مصونیت کامل داشته باشیم.

حجت الاسلام عربیان بیان کرد: دکتر خیراندیش که در کشور به عنوان بوعلی سینای ثانی شناخته می شود سفارشات بسیاری برای مقابله به بیماری کرونا دارند که توجه به دستورات این پزشک مجرب و حاذق می تواند در این برهه کمک بسیاری به سلامت و ایمنی ما در مقابل این ویروس منحوس کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد: دکتر خیراندیش در بحث مبارزه با بیماری کرونا می فرمایند که روزانه و به صورت مرتب در خانه اسفند و کندور روشن کنید و نیز از عطرهای گرم همانند عطر گل محمدی و... نیز برای دور کردن ویروس بهره ببرید.

مدیر حوزه علمیه استان کردستان گفت: از سوی دیگر برخی از القائات منفی خود به خود زمینه بروز آنچه که نمی خواهیم پیش بیاید را مهیا می کند و این امر هم از نظر علمی و روایی اثبات شده است و بی شک کسانی که در این روزها به استرس کرونا مبتلا شده اند بی شک به خود ویروس کرونا نیز مبتلا خواهند شد.

این استاد حوزوی ادامه داد: ما در تاریخ دیده ایم که طاعون، وبا و قحطی آمده و مردم در این زمان خدمت علما دین می رفتتند و با دعا و تمسک به خدا، قرآن و اهل بیت علیهم السلام مشکل را حل می کردند تا جایی که در زمان میرزای شیرازی وبا آمد و ایشان گفتند که زیارت عاشورا را بخوانید که طاعون می رود و این مسئله از جامعه اسلام رخت بربست.

حجت الاسلام عربیان با اشاره به اینکه دوا از دکتر و شفا از خداوند است، افزود: با وجود ویروس کرونا دنیا در حال تعطیل شدن است و همه شاهد این امر هستیم که این به ما نشان می دهد که انسان ناتوان است و تنها خداوند است که تواناست و بر همه چیز آگاه است.

مدیر حوزه علمیه استان کردستان گفت: البته برای مبارزه با بیماری همه ملکف هستیم که به دکتر برویم، موارد بهداشتی را کاملا رعایت کنیم ولی نباید با این وجود از معنویات دور شویم.

وی اظهار داشت: آیت الله حسن زاده آملی می فرمایند که «مردم گوش هایتان را با دهان رهبری تنظیم کنید زیرا گوش حضرت آقا با دهان حضرت مهدی (عج) تنظیم است». لذا تاکید رهبر معظم انقلاب نسبت به خواندن و توجه موکد به دعای هفتم از کتاب مبارک «صحیفه سجادیه» بی دلیل نیست و بی شک این دعا می تواند ما را در برابر ویروس منحوس کرونا مصون کند.

حجت الاسلام عربیان بیان کرد: شهید سردار سلیمانی فرمودند که در جنگ 33 حضرت آقا به سیدحسن نصرالله فرمودند که جوشن صغیر را بخوانید که پیروز می شوید که این چنین نیز شد.

مدیر حوزه علمیه استان کردستان در ادامه سخنان خود گفت: مسئله دیگر موج سواری دشمن در این برهه خاص است. دشمن با بهانه ویروس می خواهد مردم را از روحانیت جدا کند، بار روانی که دشمن ایجاد کرده است مردم را به لباس روحانیت حساس نموده در حالی که امروز شاهد حضور جهادی طلاب در بیمارستان ها برای امداد رسانی به بیماران کرونایی هستیم ولی چرا در این برهه خبری از سلبریتی ها نیست؟!.

این استاد حوزه علمیه عنوان داشت: دشمن به دنبال این است که خاستگاه کرونا را شهر مقدس قم معرفی کند و به نوعی چهره طلبه ها را به کرونا گره بزند، لذا اصحاب رسانه باید در این مسئله بسیار باهوش و با بصیرت عمل کنند.

مدیر حوزه علمیه استان کردستان تصریح کرد: اکنون تمام کشور ایتالیا قرنطینه است ولی رسانه های دشمن و معاند روحانیت را زیر سئوال برده اند که این جفایی بزرگی در حق حوزه های علمیه و روحانیون و طلاب می باشد.

حجت الاسلام عربیان بیان داشت: با این وجود می طلبد که در این وضعیت همه بسیج شویم و در خانه بمانیم و به مسافرت نرویم و از سوی دیگر با خواندن ادعیه و قرآن آرامش واقعی را به دست بیاوریم.

وی با اشاره به خبر ساختگی چند روز پیش در فضای مجازی مبنی بر پرداخت مبلغ 5 میلیون تومان از سوی آیت الله اعرافی به طلاب قم، بیان کرد: این یک شیطنت برای ایجاد فتنه و توطئه در کشور و بدبین نمودن روحانیت در برابر دیدگان ملت است، لذا از اصحاب رسانه و فعالان خبری درخواست داریم به این مسئله ورود پیدا کنند و این توطئه پلید دشمن علیه دین و حوزه را خنثی کنند.

مدیر حوزه علمیه استان کردستان گفت: امیدواریم که مردم همه این نکات را رعایت کنند و از خانه ها بیرون نیایند ما که هشت سال را ایستادگی کردیم قطعا 14 روز هم برای این ملت چیزی نخواهد بود، پس در خانه بمانیم تا ان شاء الله این ویروس منحوس را شکست دهیم./1350/

ارسال نظرات